Een verhaal uit de praktijk – Eva 32 jaar

De juf stelt zich voor

Hallo, ik ben Eva en ik ben de juf van groep vijf op de openbare basisschool. Ik ben 32 jaar oud, getrouwd met Rob en moeder van de vierjarige tweeling Anne en Lisa. Ik woon en werk in Lisse en probeer door een goede planning alles op tijd te laten verlopen. Het is voor zowel mijn eigen kinderen, als voor mijn leerlingen belangrijk dat ik op vaste momenten aanwezig ben. Dat geeft ze houvast waardoor ze met rust hun activiteiten kunnen uitvoeren.

Een juf kan niet ziek zijn

Als moeder met jonge kinderen en een baan in het onderwijs is ziek zijn altijd een probleem. De kinderen begrijpen het nog niet en op school kan ik ze niet laten wachten. Een normale huisarts heeft zijn spreekuren tijdens schooltijd waardoor het voor mij niet eenvoudig is om even langs te gaan. Door de Nationale Huisartsen Post app is het mogelijk om privé, werk en een consult bij de huisarts te combineren. Ik neem contact op wanneer het mij uitkomt en dat kan zelfs tussen de lesuren plaatsvinden. Omdat ik nooit meer dan 5 minuten in de wacht sta gebruik ik een pauze als ik een keer met de huisarts wil overleggen. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn kinderen en zelfs als een van mijn leerlingen zich niet helemaal lekker voelt. De app heb ik via een collega leren kennen en enthousiast door haar verhalen heb ik deze ook op mijn smartphone geïnstalleerd. Dit gaat gemakkelijk door eenvoudigweg de stappen te volgen. De verbinding via het videobellen geeft goed beeld en een duidelijke hoorbare spraak. Hierdoor is het mogelijk om de vraag goed met de dokter te overleggen.

In de praktijk

Kinderen van groep vijf op de basisschool zijn erg onderzoekend en soms ook ondoordacht. Vooral tijdens de pauze zijn ze zeer actief aanwezig. Helaas komt het wel eens voor dat een kind zich bezeert door een gemene val. Als een kind bijvoorbeeld haar enkel verstuikt dan wil ik graag goed kunnen handelen en ook zeker weten dat er niets er ernstigers aan de hand is. Ik neem in zo’n geval contact op met een arts via de Nationale Huisartsen Post app. Ik weet door ervaring dat ik altijd deskundig antwoord krijg waardoor de beste zorg voor het kind is gegarandeerd. Natuurlijk neem ik ook contact op met de ouders en overleg de situatie. Soms is dat voldoende en soms beslissen we alsnog om het kind op te komen halen of een dokterspraktijk te bezoeken. Het mooie is dat verschillende ouders nu ook de app hebben geïnstalleerd. Gewoon omdat ze in de praktijk hebben gezien hoe gemakkelijk het is.

Deel met je familie en vrienden:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email